czwartek, 12 lutego 2015

Jogurtowy sernik na ciasteczkowym spodzie

Pączki i chrusty swoją drogą, a serniki swoją. Być może znajdzie się tu ktoś, kto za smażonymi słodkościami nie przepada, ale sernika nigdy nie odmówi. A jeśli ten będzie jeszcze troszkę odchudzony, to czyż nie jest to sposób na równie udany, ale mniej tłusty Tłusty Czwartek?
Sernik jest kompletną improwizacją. W czasie pieczenia pięknie rósł, a później równie pięknie osiadł. Spowodowane jest to, jak podejrzewam zbyt wysoką temperaturą pieczenia. Nie mogę się przyzwyczaić do pieca, w którym działa tylko program z termoobiegiem, który podnosi temperaturę..W moim poznańskim domu, to właśnie termoobieg nie działał ;)
Nie mniej jednak sernik nie opada aż tak strasznie, i coś tam sernikowego zostaje do zjedzenia. A masa jest naprawdę smaczna :)
Do jego upieczenia skłonił mnie brak naszego, polskiego twarogu. Takiego nie uraczymy niestety na Krecie. Jest jednak nadzieja w Kostasie, że mi takowy któregoś dnia wyprodukuje:)
Spód to nic innego jak mieszanka pokruszonych ciastek z łyżką miękkiego masła. Taka nie do powtórzenia, czyli resztki z szafy. Są w niej biszkopty, wafelki i rurki z czekoladą ;)




Składniki:
  • ok 800 g gęstego jogurtu (ja użyłam 1000 g jogurtu pozostawionego na noc aby odsączyć nadmiar wody)
  •  4 jajka
  •  3/4 szklanki cukru pudru
  •  2 budynie waniliowe (u mnie z mąką kukurydzianą, stąd piękny kolor sernika)
  •  łyżeczka aromatu waniliowego lub 1 cukier waniliowy (16 g)
  •  1/3 szkl. oleju
  • biszkopty lub pokruszone ciastka + łyżka masła, na spód 
  • + czekolada pomarańczowa i odrobina śmietany kremówki (do dekoracji)
Przygotowanie:
1. Tortownice średnicy 18 cm. wykładamy biszkoptami, lub zmiksowanymi ciasteczkami z masłem. Piekarnik ustawiamy na grzanie do 160-170 st. C.
2. Żółtka ucieramy z cukrem pudrem (i ew. cukrem waniliowym) na puszystą, jasną masę, dodajemy jogurty, aromat waniliowy proszek z budyniu i olej i chwilę miksujemy na niskich obrotach do połączenia składników.
3. Białka ubijamy na sztywną pianę i delikatnie mieszamy z masą jogurtową.
4. Przygotowaną masę przelewamy do tortownicy i wkładamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy ok. 1 godzinę 20 minut. Po upływie czasu wyłączamy piekarnik i pozostawiamy w nim sernik do ostudzenia.
5. Po ostudzeniu rozpuszczamy czekoladę w kąpieli wodnej, dodając odrobinę kremówki. Dekorujemy ciasto i wstawiamy do lodówki do momentu podania.





2 komentarze:

  1. o jej! jakie to musi być dobre! ! ! :) Wygląda pięknie
    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kooocham serniki! Ja jeszcze nie robiłam na ciasteczkowym spodzie, ale kusząco to brzmi :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...